Skoda S100 limuzin PDF Nyomtatás E-mail

Skoda 100 limizin

Ezt a kocsit nem volt alkalmam kipróbálni, de van az a pénz, amit hajlandó lennék kifizetni azért, hogy lehetőségem adódjon arra, hogy menjek ezzel a Csehszlovák ipari remekkel egy kört, amely egy eredeti Skodából épült sok Skoda felhasználásával. Annak idején Berni autója készült el 16 féle autó és egy gyerekbicikli alkaltrészeinek a felhasználásval, ami igazi Guiness rekord azóta is, de ez a kocsi se készülhetett volna el ha nincs meg hozzá a megfelelő szakmai hozzáértés.
 

 




skoda limo

A jármű igazi hossza ezen a képen a lemérhető. Egyértelműen megdöbbentő. 

Skoda limo

 Ha ez a verda elhaladna mellettem valószínűleg ez a kép feltétlenül megragadna róla az emlékezetemben. Egy ilyen kocsinak nem lehet nem utánfordulni. Ha itt állna a házunk előtt a parkolóban mindennap megcsodálnám.  Skoda limo

 

Igazi mérnöki bravúr a kocsi tervezése a kivitelezés hagy némi kifogásolni valót. Ezek a hegesztési varratok olyan buborékosak, mint a cseh sör. A hegesztés közben valószínűleg fogyott bőven a habos nedűből, vagy a karosszériásnak fogyott el a gittje, mielőtt lepermetőte feketére a gépet.

 skoda

A hegesztési szakértelmen túl a tetőablak tükrözi leginkább kívülről a felhasznált anyagok és szakértelem drágaságát.

 

csoda
Ha szemből csodáljuk ezt a csudát első ránézésre itt minden gyári. Nem csak a hegesztés hólyagos, hanem a lökhárító krómozása is. Egy jó kocsit elsősorban a lökhárítója öltözteti. Egy rozsdamentes lökhárító, nem csak szép, hanem életet is menthet.
csoda

De nézzünk be a motortérbe! Ez kérem az eredeti aszfalt szaggató 1000 köbcentis motor, a hátra helyezett hűtővel, ami garantálja, hogy ha bambák vagyunk úgy megfőzzük a motort, hogy csak na. Gyermekkori emlékeimet felidézve az a motor elsősorban hangos, másodsorban lomha. Valószínűleg a kocsi eredetileg nem akart limuzin lenni csak a sofőrt zavarta Skodás búgás ami a motor háztető alól jön és megpróbált minél messzebbre kerülni tőle, ezért toldott bele még 4 Skodát a kocsiba

belőség

De ne csak a gépházba merjünk betekinteni, nézzük meg mivan odabe! És ím! Az ajtó feltárult, és azonnal láthatjuk, hogy a diszkréten neoluxszal sötétített üveg mögött mi rejlik. Az ajtók kárpitját piros festékkel tették csillogóvá. Mint látható a műbőrkárpit fröccsöntésekor már gondoltak arra, hogy ez az ajtó majd egy extra felszereltségű Skodára kerül felszerelésre, és gondosan megtervezték a csikkbili helyét. Ha valahol hozzá lehet jutni egy idevágó csikkbilinek, akkor csak ki kell vágni a műbőr kárpitot és vagy a résbe hamuzik a bagós, vagy be is lehet tényleg építeni az előre megálmodott extra felszerelést.
csoda
A Limo belseje nagyjából úgy néz ki mint egy panel gazron a nyolcvanas években. Undorító padlószőnyeg, pozdorja kredenc. 
csoda
Erre mondaná Róka az Üvegtigrisben, hogy van tévétek, nekem is van noném! A gumipókkal rögzített pulpitus fölött egykor valószínűleg a brigádmozgalom és a szocialista munkaverseny fontosságáról zengtek ódát. De nézzük mit rejt a kocsi eleje!
skoda
Kompjúternek nyoma sincs. Légzsák, bőrkormány? Itt minden eredeti és puritán. A cérnavékony kormányba kapaszkodva reménykedhet a sofőr, hogy a gép valóban beveszi a kanyart. Mivel a farmotor általt termelt meleg télen a sofőrállásba nem fog eljutni, a hideg ellen a steppelt kárpit védi a sofőrt.