Sakál Golyós Triál Szabályzat PDF Nyomtatás E-mail

Sakál Golyós triál szabályzat

 

 

Jelen golyós triál szabályzat a 2000-es évek elején kialakult hagyományos „tilajhegyi” versenyszabályzaton alapszik. Lényege, hogy az autók csak maximum 2 kategóriába legyenek sorolva. A pályák építése úgy történik, hogy az egyes versenyautók mérete és műszaki színvonala sem jelent előnyt vagy hátrányt számukra. A méretbeli különbségeket a kapuk szélesítésével kell kompenzálni, míg a pályák nehézségi fokát pedig az átalakítás nélkül starthoz álló versenyzők autóihoz kell igazítani. Ez azt jelenti, hogy a differenciálzárral nem rendelkező autók sem kerülhetnek nagy hátrányba.

Kategóriák:

 

1: amatőr

2: profi

 

A kategóriába sorolás szabadon választható. A profi mezőnyben való versenyzés biztonsági felszerelések meglétéhez kötött:

- minimum „B” oszlopos, megfelelően letámasztott bukócső, és sisak használata kötelező.

- sarokfék használata csak a profi kategória számára megengedett.

- összkerékkormányzás használata egyik pályán sem megengedett.

Az amatőr kategórában, amennyiben a jármű nem rendelkezik zárt kocsiszekrénnyel, „B” oszlopos bukókeret megléte szükséges, ennek hiányában a bukósisak használata kötelező.

 

 

A verseny menete:

 

A versenynap során öt szekció kerül teljesítésre, négy szekciót mindkét kategória résztvevői teljesítenek, az ötödiket csak a profi kategória versenyzői. A csak a profik számára teljesítendő szekció kerül legutoljára megnyitásra.

A verseny során az egyes gyártmányok lehetőleg egy csoportban, egymás után teljesítik a szekciót, mivel a pálya nyomtávjának az áttűzése így sokkal kevesebbszer szükséges. A nyomvonal szélességét az autótípus nyomtávjának mérete plusz 50 cm adja meg. Ennek megállapításánál mindig a gyári nyomtáv mérete a kiindulási alap. Egyedi építésű autóknál, ahol az eredeti nyomtáv nem megállapítható a kapuk szélessége a tényleges nyomtáv plusz 40 cm.

Azok az utótípusok, amelyeknél nem történ híd átépítés vagy csere, az eredeti nyomtáv plusz 50cm szélességű pályán versenyeznek.

A pályák szélesebb, illetve szűkebb nyomvolnalra való áttűzésekor mindig a fordulási ív külső felé eső kapukarót kell elmozdítani.

A kitűzendő kapuszélesség minden versenyzőnél a pontozólapon feltüntetendő, és a verseny megkezdése előtt megállapításra kerül. Ennek megítélése a mindenkori versenyszervező, illetve az általa kijelölt pályabíró feladata.

A szekciókban a versenyzők sorrendje tetszőleges. A szekció akkor kerül bezárásra, ha az összes nevezett jármű teljesítette azt, vagy 10 percen belül nem kezdi meg senki a teljesítését!!!

 

A pálya teljesítése:

 

A pályát a benevezett autónak önerőből kell teljesíteni, csörlő használata, külső segítség nem megengedett. A pályán tartózkodó autóhoz hozzáérni külső segítőnek tilos. A versenyzők maguk döntik el, hogy a navigátor az autóban foglal-e helyet, vagy sem. Amennyiben a navigátor nem ül be az autóba kívülről a sofőrt semmilyen formában nem segítheti. Külső segítség esetén a pályabíró a pálya teljesítését leállítja, az autó helyzetének megfelelő büntetőpontokat adja. A pálya teljesítése közben a pályán tartózkodó autóból kiszállni tilos! Tilos az autóból kinyúlni. Tilos a szalagot, kapukarót az autóból kinyúlva érinteni. A versenyzők a kapukarókat kivetethetik, de ez döntött karónak számít. A szalagos kapu érintése is szalagérintésnek minősül. A szalagos karó döntése karódöntésnek pontozandó. Szalagérintésnek csak a szalag tényleges érintése számít. A szalagozott részt a teljesítés közben a jármű teljes terjedelmével elhagyni tilos, a pályáról való kizárást vonja maga után. Tolatásnak csak a tényleges hátrafelé történő mozgást kell számolni. Ennek megítélése a pályabíró feladata. Teljesítettnek a pálya akkor minősül, amikor a versenyautó a cél kaput teljes terjedelmében elhagyta.

 

 

A pálya feladása:

 

A pálya teljesítésére szintidő nincs. A versenyzők bármelyik pillanatban feladhatják a pálya teljesítését, a versenyautó 30 másodpercnél tovább nem állhat mozdulatlanul, ez a pályáról való kizárásnak minősül. A pályát határoló szalagot érinteni lehet, de elszakítani nem, szalag szakítás kizárásnak minősül.

 

 

Pontozás:

 

Tolatás:                       5 hibapont

Golyó leverés:              10 hibapont

Szalag érintés:                    15 hibapont

Karó döntés:                25 hibapont

Szalag szakítása:          30 hibapont + a pálya teljesítésének megszakítása

Nem teljesített kapu:    50 hibapont